Stid
predstavlja jedan od ogranaka uzvišenog stabla imana s kojim je došao
islam. U svojoj suštini stid znači sustezanje duše od nečega ili
ostavljanje nečega zbog straha od njegove pokuđenosti.
Prenosi
se od Abdullaha ibn Omera radijallahu anhu, a on od svoga oca da je
Poslanik sallallahu alejhi ve sellem slušao čovjeka kako upozorava
drugoga na stid, pa mu je rekao Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: ''Ostavi ga, zaista je stid dio imana!'' (Bilježe Buhari i Muslim)
U drugom hadisu kojeg prenosi Imran ibn Husejn radijallahu anhu kaže Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: ''Zaista stid donosi samo dobro.'' (Bilježe Buhari i Muslim)
A
Ebu Se'id el-Hudri radijallahu anhu kaže da je Poslanik sallallahu
alejhi ve sellam bio stidniji od djevice u njenoj djevičanskoj sobi i
kada bi nešto prezirao primijetili bismo to na njegovom licu. (Bilježe
Buhari i Muslim)
Ebu Mes'ud el-Ensari radijallahu anhu prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: ''Ono
što je ostalo od govora prvih poslanika, salavatullahi ves-selamuhu
alejhim edžeme'in, jeste ako se ne budeš stidio radi što god hoćeš.'' (40 Newewi hadisa)
Možda
je većini društvenih problema danas uzrok nedostatak stida i
skrnavljenje moralnog zastora koji je uspostavio Allah dželle šenuhu kod
ljudi, tako danas vidimo društva u kojima se raširio nemoral i sve
vrste razvrata, društva u kojima je dozvoljeno ono što je Allah dželle
šenuhu zabranio, a zabranio ono što je Allah dželle šenuhu dozvolio. U
takvim društvima primjećujemo pojave koje ne dolikuju čovjeku kao
moralnom i razumnom biću od kojih su najmanje i najlakše miješanje
muškaraca i žena i oponašanje muškaraca i žena jedni-drugih, a Poslanik
sallallahu alejhi ve sellem je naredio roditeljima da rastavljaju mušku
od ženske djece u postelji u desetoj godini, a što se tiče oponašanja
Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je prokleo žene koje oponašaju
muškarce i muškarce koji oponašaju žene u hadisu kojeg bilježi Buhari,
rahimehullah, od Abdullaha ibn Mes'uda radijallahu anhu.
Nije na
odmet da uz govor o stidu spomenemo i ljubomoru koja predstavlja
također osjećaj stida i srama kad moralan insan čuje ili vidi nešto što
je pokuđeno ili zabranjeno, u hadisu kojeg prenosi Ebu Hurejre
radijallahu anhu da Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: ''Zaista
je Allah azze ve dželle ljubomoran, a i mu'min je ljubomoran. Allah
azze ve dželle je ljubomoran na mu'mina koji čini ono što je Allah azze
ve dželle zabranio.'' (Bilježi Buhari)
U drugom hadisu kaže Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: ''Ljubomora je od imana, a bestidnost je od nifaka.'' (Bilježe Bezzar i Bejheki)
U drugoj predaji stoji da je Allah dželle šenuhu objavio Isau a.s.: ''Upozoravaj sebe, a ako to ne budeš činio stidi se od Mene da upozoravaš druge.''
Fudajl ibn Ijad radijallahu anhu je rekao: ''Petoro
je od znakova nesreće: tvrdoća srca, oko tvrdo na suzi, nedostatak
stida, pretjerana želja za dunjalukom i duga nada.''
Spomenut ćemo još jednu predaju u kojoj stoji da je rekao Allah dželle šenuhu: ''Nepravdu Mi čini Moj rob: on traži od Mene i Ja se stidim da ga odbijem, a on griješi prema Meni i ne stidi se Mene.''
Da nas Allah okiti ovom divnom osobinom.
Amin.
Nema komentara:
Objavi komentar