srijeda, 20. studenoga 2013.

STID U ISLAMU

Stid predstavlja jedan od ogranaka uzvišenog stabla imana s kojim je došao islam. U svojoj suštini stid znači sustezanje duše od nečega ili ostavljanje nečega zbog straha od njegove pokuđenosti.

Prenosi se od Abdullaha ibn Omera radijallahu anhu, a on od svoga oca da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem slušao čovjeka kako upozorava drugoga na stid, pa mu je rekao Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: ''Ostavi ga, zaista je stid dio imana!'' (Bilježe Buhari i Muslim)

U drugom hadisu kojeg prenosi Imran ibn Husejn radijallahu anhu kaže Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: ''Zaista stid donosi samo dobro.'' (Bilježe Buhari i Muslim)

A Ebu Se'id el-Hudri radijallahu anhu kaže da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellam bio stidniji od djevice u njenoj djevičanskoj sobi i kada bi nešto prezirao primijetili bismo to na njegovom licu. (Bilježe Buhari i Muslim)

Ebu Mes'ud el-Ensari radijallahu anhu prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: ''Ono što je ostalo od govora prvih poslanika, salavatullahi ves-selamuhu alejhim edžeme'in, jeste ako se ne budeš stidio radi što god hoćeš.'' (40 Newewi hadisa)

Možda je većini društvenih problema danas uzrok nedostatak stida i skrnavljenje moralnog zastora koji je uspostavio Allah dželle šenuhu kod ljudi, tako danas vidimo društva u kojima se raširio nemoral i sve vrste razvrata, društva u kojima je dozvoljeno ono što je Allah dželle šenuhu zabranio, a zabranio ono što je Allah dželle šenuhu dozvolio. U takvim društvima primjećujemo pojave koje ne dolikuju čovjeku kao moralnom i razumnom biću od kojih su najmanje i najlakše miješanje muškaraca i žena i oponašanje muškaraca i žena jedni-drugih, a Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je naredio roditeljima da rastavljaju mušku od ženske djece u postelji u desetoj godini, a što se tiče oponašanja Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je prokleo žene koje oponašaju muškarce i muškarce koji oponašaju žene u hadisu kojeg bilježi Buhari, rahimehullah, od Abdullaha ibn Mes'uda radijallahu anhu.

Nije na odmet da uz govor o stidu spomenemo i ljubomoru koja predstavlja također osjećaj stida i srama kad moralan insan čuje ili vidi nešto što je pokuđeno ili zabranjeno, u hadisu kojeg prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu da Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: ''Zaista je Allah azze ve dželle ljubomoran, a i mu'min je ljubomoran. Allah azze ve dželle je ljubomoran na mu'mina koji čini ono što je Allah azze ve dželle zabranio.'' (Bilježi Buhari)

U drugom hadisu kaže Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: ''Ljubomora je od imana, a bestidnost je od nifaka.'' (Bilježe Bezzar i Bejheki)

U drugoj predaji stoji da je Allah dželle šenuhu objavio Isau a.s.: ''Upozoravaj sebe, a ako to ne budeš činio stidi se od Mene da upozoravaš druge.''

Fudajl ibn Ijad radijallahu anhu je rekao: ''Petoro je od znakova nesreće: tvrdoća srca, oko tvrdo na suzi, nedostatak stida, pretjerana želja za dunjalukom i duga nada.''

Spomenut ćemo još jednu predaju u kojoj stoji da je rekao Allah dželle šenuhu: ''Nepravdu Mi čini Moj rob: on traži od Mene i Ja se stidim da ga odbijem, a on griješi prema Meni i ne stidi se Mene.''
Da nas Allah okiti ovom divnom osobinom.

Amin.

Nema komentara:

Objavi komentar